Monday, December 27, 2010

Remember that "study" that concluded that Fox News viewers were more misinformed than others. Lee Doren of How the World Works has dug into the details, and discovered that the study had serious flaws. Quelle surprise. The questions all had to do with what what most economists believe about the effects of various parts of Obama's agenda. It turns out that the "study" was a sham, not having actually surveyed economists, but using suspect reports from the Congressional Budget Office and other agencies.

I didn't track the video in detail, but it verifies the sense I had that the questions on which the "study" was based were irrelevant or cherry-picked. Basically it all boils down, not to how misinformed Fox viewers are, but how disingenuous and biased the "researchers" doing the study were.

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home